Tours, de france

12 juni 2019 - Tours, Frankrijk

Door de eindeloze velden fietsend kwam er regelmatig een trein langszij. Dan gaat er toch wat leven. Met een flinke dosis regen in het vooruitzicht, was de keuze gemaakt. We gaan een dagje met de trein. Vanuit Bordeaux terug naar Parijs willen we ook met de trein, maar geen idee hoe het werkt. Mooi om gelijk te testen.

Avond ervoor even wezen vragen. ( Stiekem toch spannend) Mag de fiets mee, hoe en waar? Hoe laat vertrekt hij, op welk spoor, wat wat zijn de kosten? En dat allemaal in het Frans. Min of meer dan hè....

We hebben best wat heuvels gehad. Dan blijken die 7 versnellingen van Dennis toch iets minder waardevol, dan de 21 van mijn fiets.
Blijkbaar bestaat er gerechtigheid, want mijn laagste 8 versnellingen deden het niet meer. Toch leek het me een goed idee om deze ongelijkheid weer te herstellen. (Heb je Dennis zijn dijen wel eens gezien...)
Dus een fietsenmaker (docter velo, leuke naam) opgezocht die het verschil weer enigszins hersteld heeft.
Gelijk een wasserette bezocht, bij gebrek aan anders een beetje biotex erin. Na 18 minuten (duurt dat altijd zo kort?) Nog even 7 minuten in de droger en klaar.
Komt er wel op neer dat de hele kamer vol hangt met sokken, T shirts, onderbroeken etc.
We het afsterven van de kou om een beetje tocht te hebben voor het drogen en de fohn ook doorgebrand lijkt.

Morgen vanuit Tours waar we nu zitten. (Leuke stad) naar Chatellerault, officieel 60 km maar omdat we niet over te drukke wegen willen fietsen zal dat oplopen naar 80-85km. Met windkracht 3 tegen best een uitdaging.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marijke Sterk:
    12 juni 2019
    Wel een bijzonder manier om de fiets mee te nemen in de trein. Maar snap dat het even een verademing was om niet te fietsen.
    En had de wasserette geen droger? Maar al met al een leuke aanvulling van het verhaal.
    Succes weer morgen.
  2. Jan Dalmaijer:
    12 juni 2019
    Leuk om te lezen hoe creatief je moet zijn om zo'n reis te ondernemen. ;-)
    Goede reis morgen.