Thuis!

24 juni 2019 - Maasdijk, Nederland

De afgelopen dagen weer een heel andere reis beleefd. Die van stedentrip.

Nu zijn we geen culturele wonders, maar rondkijken is altijd leuk.

Als je op de fiets een vreemde grote stad binnenkomt. Je komt ogen en oren te kort. Voor het verkeer, maar ook om wat er om je heen gebeurt. Echt wel leuk.

In Bordeaux wilde het toeval dat er een groot feest was. Overdag al activiteiten, maar ’s-Avonds gingen ze helemaal los. Overal muziek, overal mensen, overal leven…..

Met de TGV reden we in 2 uur en een kwartier van Bordeaux naar Parijs. (daar hadden we net  2 weken over gefietst, ahum). Tikte toch de 320 kilometer per uur aan, maar daar merk je helemaal niets van.

Ook in Parijs mochten we weer door de stad heen na aankomst. Dennis was hoofd navigatie, aangezien mijn telefoon het begeven had. Kris kras overal tussendoor. Hoppa!

De stad van de grote pleinen, brede wegen en monumenten. Maar ook van de zwervers en ondanks de vele toiletten ook wel eens een pieslucht.

Met een dagkaart voor het openbaar vervoer op zak gingen we de stad in. Toch voornamelijk lopend, dat is toch het leukste. Mooi Appartementje van 18m2, ad 350.000 euro. Iets groter dan, 140m2, 1,6 miljoen euro. Dat er nog mensen wonen!

Via een ondergronds-dorp, wat ze metrostation noemen, gingen we met het OV. We moesten naar st. Denis, dus dat was makkelijk onthouden. Alleen deze deed er wel erg lang over, eigenlijk leek het ook meer op een trein. Het leek er niet alleen veel op, het was ook een trein. Bleek er niet alleen een metrostation st. Denis, maar ook een plaats Denis. Zo zie je nog eens wat.

Na een nachtje slapen ging onze bus weer terug naar Rotterdam. Met een niet vlekkeloze communicatie hadden we niets geregeld voor de terugweg. Dus het laatste stukje naar huis ging ook op de fiets. Heerlijk voor de wind, mooie fietspaden, weten welke kant je op moet, toch een mooie afsluiter.

Bij thuiskomst lag de  hond ons eerst een verward aan te kijken. Volgens mij had hij er niet meer op gerekend dat we ooit nog thuis zouden komen. Maar daarna kregen we een warm welkom.

Vanwege de niet geringe prestatie was er daarna nog een prijsuitreiking. Een beker voor ons samen en een medaille de man. (kijk even het filmpje anders)

Iedereen bedankt voor het meelezen/meeleven!

Tour de France, 2019

We hebben het gedaan!

1. Tante Sjaan:
    Wat fantastisch
  2. Jan Dalmaijer:
    24 juni 2019
    Mooi te horen weer veilig thuis met een ervaring die niemand je meer af pakt en waar je nog vaak.aan terug kam denken.
  3. Patricia:
    24 juni 2019
    Toppers!!! Welkom thuis! En heerlijk ad tomatensoep wat vrouwlief had gemaakt toch 😉.....op weer in het dagelijkse ritme🤗
  4. Denise de Haan-Booister:
    24 juni 2019
    Super gedaan heren!!! Een hele prestatie hoor. Was leuk om je blogs te lezen
  5. Marijke Sterk:
    25 juni 2019
    Leuk zeg. Esther zal best trots zijn dat jullie dit samen hebben gedaan. Een herinnering voor de rest van het leven. Toppers. Ik ga jullie verhalen nog missen.
    Dikke felicitatie vanaf deze kant.