Thuis en nu .........

19 april 2013 - Maasdijk, Nederland

Dit zal mijn laatste verslag zijn, ik vond het leuk om te schrijven en ook leuk om van de mensen hierop hun reactie te krijgen. Bedankt hiervoor. Ik heb op veel reacties niet gereageerd, omdat ik me vooral op mijn reis wilde concentreren. Mijn China reis is welliswaar afgelopen, maar voor mijn gevoel gaat mijn reis nog verder. Vandaar een korte toelichting op de toekomst

Woensdag weer thuis gekomen, nog wel even kunnen slapen in het vliegtuig, maar toch wel een vermoeiende reis.  Alweer de eerste Hollandse pot op (Rotti, :) ) en das toch wel weer lekker. Niet dat het Chinese eten vies is, maar gewoon wel weer fijn de bekende kost.

De reis naar China heeft mij veel opgeleverd: leuke gesprekken met verschillende mensen, het zien van nieuwe dingen en ook nieuwe inzichten. (De verhoudingen in de wereld zullen, denk ik, heel anders komen te liggen. )

Maar het is voor mij ook het begin van een nieuwe periode.

En dan nu …….?

Dit hoort misschien niet helemaal meer thuis in een reisverslag, maar toch hoort het beide voor mij in een bepaalde periode, na het verkopen van JOJO Tours.

Het is een heel andere wereld, ik wordt Interim Manager (of consultant).

Dit houdt in dat je meestal voor kortere of tijdelijke klussen bij een bedrijf wordt ingehuurd voor, in mijn geval Algemeen Management. Hierbij richt ik me vooral op het Midden en Klein bedrijf, met globaal tussen de 5 en de 100 medewerkers.

Er zijn verschillende redenen dat mensen je hiervoor kunnen inhuren, maar een paar hiervan zijn:

- Frisse blik  (Iets loopt niet, of er is ruimte voor verbetering)

- Reorganisatie  (Eigenlijk weten de mensen binnen het bedrijf wel wat er moet gebeuren, maar ze er emotioneel teveel bij betrokken )

- Tijdelijke vervanging van een Directeur of Leidinggevende.

Ik ben de laatste 13 jaar als directeur of eigenaar van diverse bedrijven actief geweest in verschillende sectoren. In transport, uitzendbureau en reclamebureau, maar ik heb me ook met onroerend goed bezig gehouden. Ik heb dus inmiddels de nodige management en ondernemers ervaring.

Hoewel ik wel het belang er van ken en ook mee bezig heb gehouden, ben ik geen echte verkoper of marketing deskundige. Wel ben ik een Algemeen Manager en Ondernemer met de kracht in het uitrekenen, het beheren van geld, maar ook het zetten van mensen op de juiste plaats en het organiseren van de juiste structuur.

Ik heb altijd al veel interesse gehad in hoe bedrijven dingen geregeld hebben. Waarom mensen doen wat ze doen. Met deze baan verwacht ik bij veel bedrijven (mee) te kunnen kijken en er veel te zien.

Ik zal snelle analyses moeten maken van wat er aan de hand is en dit ook in gang moeten zetten.  Uiteindelijk verwacht ik misschien ook wel bij een bedrijf terecht te komen, wat ik voor een langere periode zal gaan doen.

Wordt het makkelijk? Nee, ook hier is de economische situatie niet geweldig.

Maar met mijn huidige kennis, ervaring en motivatie heb ik zin om deze uitdaging aan te gaan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tante Sjaan:
    19 april 2013
    Fijn dat je weer veilig thuis bent en ik wens je veel succes met je nieuwe richting die je in gaat maar ik vertrouw er op dat je dat ook aankan
  2. Ma:
    Hallo Andre
    Goed zo ga er maar weer tegen aan.
    Het is echter geen gunstige tijd, maar hierna komen weer betere tijden.
    Gr. Ma
  3. John de Roo:
    Welkom thuis!!

We spreken snel weer een keer af voor een bakkie....!!!
  4. Marijke Sterk:
    Welkom thuis

Veel succes met wat je gaat doen!
    Je kan het kanjer....
  5. Wilko Wisse:
    Welkom thuis

Ik heb genoten van je verslagen en al je avonturen.

Erg leuk en je hoeft mij niks meer te vertellen, ha ha.

Veel succes en je weet me te vinden.

Groeten Wilko Wisse