9 uur s' morgens

10 april 2013 - Yangshuo, China

Ik lig nog in mijn bed, met de tablet op mijn kussen, een verhaaltje te schrijven. Pakje chocomelk (wat er voor door gaat), flesje water en een pak met cakejes naast me als ontbijt. In de ochtend heb ik toch graag iets van broodachtig ipv de chinese noodles.

Over het onbijt moet ik wel de dag van te voren al nadenken, want in de hostel hebben ze dat niet. Gelukkig zijn heel veel winkels in China tot laat, of zelfs 24 uur open. Dat maakt het voor mij makkelijker, want hoef ik pas op de weg terug naar mijn hostel iets te kopen (er dus aan/over te denken :-) ). Dit betekent meestal tussen 20.00 en 23.00. Partypoeper die ik ben.

Elke stad en elke hostel (ander woord voor jeugdherberg), heeft zijn eigen ritme.  Hier heb ik bijvoorbeeld WIFI op mijn kamer en kan ik zo dit verhaal schrijven. Bij de andere hostels was het alleen in de centrale ruimte en zag je alle mensen daar naar toe trekken. WIFI op je kamer is wel fijn, maar daardoor mis je wel de sociale contacten.

Andere steden waren wat  groter en op die manier wat meer een verrasing. Dit is klein, maar met meer georganiseerde toeristen dingen. In deze plaats  ontmoette ik een  Chinees  (ook op vakantie) en trok ik daar 3 dagen mee op. Bijna vanzelf leun je dan iets meer achterover omdat hij de taal spreekt, leest en ze hem ook aanspreken. Hierdoor zie je meer, weet je meer en heb je nog leuk gezelschap ook.

Bijna overal hetzelfde is dat ik gemiddeld tussen de 5 en 10 kilometer loop per dag. Ik noem het maar struinen. Vandaar gisteren samen met Sam (Chinezen hebben bijna allemaal ook een Engelse naam) naar de voetmassage geweest. Ze zijn niet zachtzinnig, maar het is wel lekker voor mijn voetjes.

Vandaag is Sam naar huis en ga ik zo een fietstocht maken. Een gids kost volgens mij maar 12 euro, dus doe die er ook maar bij.  Waarschijnlijk dan morgen ook nog hier (alles gaat op het laatste moment, dus geen probleem dat pas vandaag te beslissen).

Vrijdag dan naar Guangzhou (zo de bus even regelen). Op naar weer een nieuw ritme.

1. Patricia:
    10 april 2013
    Heyhey......."bijna chinees",;-)....t gaat je gelukkig goed en zelfs vrienden gemaakt,haha. Gaat nu opschieten he nog een weekje. Leuk om je avonturen zo te kunnen volgen. Als je terug bent zal ik een tafeltje reserveren om bij te kletsen bij....DE CHINEES!!!!! Whaha....,nou maak er nog wat van je laatste week en alvast een goeie terugreis!!!!
    Groetjesssssss