Bewolkt

11 april 2013 - Yangshuo, China

Beetje miezerige en bewolkte dag, en eigenlijk voelde ik me zo ook een beetje. Niet zo veel zin, slecht geslapen, beetje raar in mijn buik. Het liep gewoon niet zo, kreeg het koud en was moe, dus ben ik vanmiddag even een uurtje naar bed gegaan.

Wilde vandaag een vliegticket boeken via een Chinees internetreisbureau, maar dat zijn niet mijn vrienden. Altijd heb ik daar problemen mee, maar ja ze zijn wel de grootste, goedkoopste en niet onbelangrijk in het Engels. Uit frustratie uiteindelijk maar een Nederlandse site genomen, 80 euro duurder, maar ja. Ligt de AbnAmro er weer uit, grrr........ Morgen maar weer proberen.

Het meeste heb ik in Yangshuo wel gezien (beetje Valkenburg achtig), morgen pas weg, dus beetje tussen mal en dwaas. Dan komt toch het ouwe wijf in me naar boven, dus ik naar de kapper. Voorbereid en al, lang=zhang en kort = duan. Makkie! (Stiekem toch een beetje spannend natuurlijk). Met wassen? Vanochtend net gewassen, maar ben er nu toch. Hele hoofdmassage erbij, schoudertjes ook even, goed hoor. Er heeft wel eens meer stres ingezeten, maar toch lekker! Een ander even knippen, nog een ander losse haartjes even uitspoelen, terug naar de kapper en tot slot bij de baas even afrekenen. 60 yuan  (of RMB  genoemd, geen Yen want dat is Japans) armer = is 7 euro, blij de deur weer uit. Ah, dus zo doen vrouwen dat!

O ja, en morgen schijnt de zon! Maar zit ik in bus naar Guangzhou :-)

1. Cor en Marianne:
    11 april 2013
    Wel ouder maar niet knapper.(Bij de meest mannen is het andersom)
    Hopen dat bij jou en ons snel het zonnetje gaat schijnen.
    heeft een positieve invloed op ons allemaal.
    Veel reis plezier
  2. Corine:
    11 april 2013
    Heb net voor het eerst je reisverhalen gelezen en stroom precies goed in als ex kapster van jou!
    Ha ha, 7 euro?
    Bij mij probeerde je altijd te onderhandelen~, heb je dat daar ook gedaan?
    En met massage? Zouden ze hier in Ned ook moeten doen he?
    Vind t wel weer erg stoer van je dat je zo n reis in je eentje maakt!
    Ik houd het wel bij het lezen van jou ervaringen!
    Heel veel plezier nog de laatste dagen en geniet ervan.
  3. Bareld en Truus:
    12 april 2013
    Ga je nu in het vervolg daar naar de kapper?? Scheelt een bom duiten. En met massage nog wel..... relaxen in optima forma.....

Het begint al een beetje op te schieten, we zijn benieuwd naar de rest van je verhalen als je thuis bent.