Makkie

21 juni 2019 - Issac, Frankrijk

We werden ingehaald door een auto. Zo n klein ding, waarvan we het merk niet wisten.
Als logo had het 2 kleine vlaggetjes.
Op de lange einden moet je iets doen voor de afleiding, dus moest er een naam verzonnen worden.
Een "vlaguar" (jaguar), "vlagerrari" (ferrari), "vlagwagen" of een "suvlagie" (Suzuki/suvlakie - 2 punten).
Ik heb weleens gelezen dat analytische mensen woordgrappen leuk vinden.
Dat zal het dan wel zijn.

Om de moeilijkere momenten door te komen zongen we ook wel "van je aja-jippie-jee". Werkt best goed. Het is vrolijk en het geeft een beetje lucht aan de omstandigheden. (Waarschuwing: misschien moet je dit niet overal willen proberen).
Maar goed, laat mijn moeder nou Aja heten. Toevallig heet mijn vader Joop.
Komt ie hoor: "van je Aja-Jopie-Jee".

Voor degene die nu nog niet afgehaakt zijn met lezen, wat ook goed werkt is het volgende. 'S-ochtends beginnen met "Monsieur Kanibale".
Heel de dag plezier van.

Wat ik leuk vind aan het reizen met Dennis is dat er bijna geen onvertogen woord valt.
We beginnen de dag vaak met:
Het wordt een makkie!
Uiteindelijk was maar 1 dag echt een makkie. De dag die we aan het strand hebben gelegen.

Dingen lopen anders, spier- en zitvlak pijn, vermoeidheid het speelt allemaal mee.

Rijdt hij achterop tegen me aan: "Zat je niet op te letten, haha" of misschien moet ik van hem een keer bijtrappen als we de berg afgaan. (Hij gaat harder naar beneden). Maar een keer verkeerd genavigeerd, geen probleem. Portemonnee vergeten, geen probleem, gaan we toch terug. Tas laten staan, dan moeten we heel snel terug.
Allemaal prima.

Enfin (Frans woord) we zitten al in een voorstad van Bordeaux, waar we vandaag aan gaan komen!!
(Van je Aja-Jopie-Jee)

Dan de spullen (de man 10kg bagage achterop) en de fietsen in het hotel zetten en de stad in.
Ook langs het station om te zien hoe het nu echt zit met de terugreis.
Zoals de hele reis regelen we alles een dag van te voren, dus dat is nog even spannend.

Weer zin in, het wordt een makkie!

1. Ma:
    21 juni 2019
    Gefeliciteerd dat jullie het gehaald hebben
    Goede reis terug gr ma
  2. Oma en opa:
    21 juni 2019
    Hoera jullie zijn op de eindbestemming een einde aan een fijne vakantie geniet van de laatste dagen en goede reis terug Groetjes oma opa
  3. Roge:
    21 juni 2019
    Well done heren en goed om te lezen dat jullie elkaar nog steeds niet in de haren vliegen. Haha. Geniet er nog even van!
  4. Jan Dalmaijer:
    21 juni 2019
    Mooi, nog even genieten van Bordeaux en dan een goede reis terug.
  5. Onno Brouwer:
    21 juni 2019
    Knappe prestatie en een prettige ervaring rijker. >>> . https://www.youtube.com/watch?v=pyZWNEPVQfs&ab_channel=TheRobbebol
  6. Tessa Koudijs:
    21 juni 2019
    Helemaal begrijpelijk dat je lollig word van 2 weken op de fiets! Knap gedaan mannen, wat een ervaring!