De voorbereiding

8 juni 2019 - Maasdijk, Nederland

Wat moet je nou eigenlijk voorbereiden als je gaat fietsen.

Dat valt toch best mee. Een datum prikken. Check!

Al snel bleek dat Bordeaux best ver was. Er rijden ook bussen naar Parijs.  Fietsen we gewoon van Parijs naar Bordeaux. Geregeld!

De route en de overnachtingen dat regelen we gewoon ter plekke. Misschien toch 1 of 2 nachten van te voren regelen. Versailles dat klinkt best leuk. 30 kilometer van Parijs (rechtstreeks), kunnen we ook nog een tourtje maken door de stad. Prima!

Als we toch lekker bezig zijn, gelijk maar de volgende plaats opgezocht op de kaart. Rambouillet, in een vroeger leven verhuurde ik daar wel eens touringcars heen. Geen idee of het leuk is, maar doen!

Tot een week of 2 geleden. Toen bleek dat Dennis nog een examen had in het midden van onze vakantie.... Gelukkig wilde de school uiteindelijk meewerken.

De fietsen nog een beurt gegeven al liep dat niet helemaal vlekkeloos. Nieuw bandje op mijn fiets. Alleen zat er daarna een bobbel in. Toch maar een goede band gekocht. Jammer dat er ook een rijrichting op bleek te zitten. Opnieuw. Omdat de band wat strak zat hem er op gewipt. Helaas net de binnenband geraakt. Wat een doorzetter hè!

Voor de bagage hebben we fietstassen gekocht. Voor 2,5 weken in een fietstas, dan moet je een beetje schipperen. Kleren, wat gereedschap en een toilettas. Dat is het wel zo'n beetje.

Het is een beetje dubbel. We moeten ongeveer 50 kilometer per dag maken. Dat klinkt niet veel, maar zo ver fietsen we anders nooit. (We gaan op de gewone fiets en Dennis op de fiets van zijn moeder.)  Daarom ben ik afgelopen week in trainingskamp gegaan. Lees: met de fiets naar mijn werk, 8 kilometer heen en 8 kilometer terug.

Of bijvoorbeeld; naar Rotterdam is het maar 25 kilometer en toch klinkt het ver. Aangezien we 's nachts om 00.15 gaan vertrekken leek het ons daarom beter weggebracht te worden. Hiervoor kunnen we de Kangoo van de Hammies lenen. Bedankt hoor!

We komen er wel!